Förpackningar åker snålskjuts i Coca-Colas backar

    #Innovation   #Koncept   #Livsmedel   #Mervärde

Vart vi än reser i världen kan vi alltid köpa en Coca Cola. Deras distributionsnät är ett av de bäst utvecklade i världen – Varför inte utnyttja detta?

I utvecklingsländer dör 1 av 5 barn innan dom fyllt 5 år av enkla sjukdomar som diarré. Genom att utnyttja mellanrummen mellan flaskorna i en Coca-Cola-back kan medicinenförpackningen AirPod enkelt och snabbt samdistribueras ut till de behövande långt ute på landsbygden.

Det nuvarande projektet – ”Kit Yamoyo” (“för livet”) fokuserar på att distribuera läkemedel mot diarré till behövande i Zambia. Projektet kommer att pågå i ett år framöver.

Förpackningsidén är unik men också smart i sitt mervärde som kopp – där man både kan blanda medicinen och dricka den.

Förpackningskoncepetet och idén är utvecklat av ColaLife och design- och varumärkesbyrån pi global.

För att läsa mer om konceptet tryck här.

colalife-2

colalife colalife-1

Källa: Packnyheter

Dela

2 Kommentarer

Din E-post kommer inte publiceras. Nödvändiga fält är markerade med *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.