Ny upplevelse via AR

    #Dryck   #Innovation   #Livsmedel   #Mervärde

Genom den växande trenden; AR- Augmented Reality (förstärkt verklighet) kan du genom en (unik) App på din smartphone höra 19 olika berättelser från brittiska brottslingar som levde under 1700-1800 talet. Dessa 19 olika människoöden finns på 19 olika rödvinsflaskor. Kika gärna på videon nedan för att se hur AR kan upplevas 👇

Jag tycker AR är spännande och jag tror denna teknik kommer att bli mer självklart i framtiden.

TetraPak erbjuder också sina kunder förstärkt verklighet via Appen PackStory. Där får du mer information om produkten du konsumerar på ett roligt och innovation sätt.

IKEA och WannaKicks är bara två exempel på företag (utanför livsmedelsbranschen) som erbjuder denna teknik för ökat mervärde i en digital och uppkopplad värld.

Den enda nackdelen jag kommer på är att du behöver en unik App för att uppleva den specifika AR- upplevelsen som företaget erbjuder. Jag personligen tycker redan att jag har för många Appar 🤔

Vad tycker du?

Källa: Boxtoppen

Dela

Din E-post kommer inte publiceras. Nödvändiga fält är markerade med *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.