Snabbmatsmarknaden växer och att äta en wrap, sallad eller en smörgås i farten blir allt vanligare. Samtidigt vill vi äta nyttigt och näringsrikt. För att möta efterfrågan har BVD formgivit de nya snabbmatsförpackningar för 7-Eleven och Pressbyrån.
Vi som konsumenter vill också se maten vi köper och samtidigt snabbt kunna se pris, ingredienser och energiinnehåll.
De vegetariska alternativen har fått ett särskiljande utseende så att de lätt går att urskilja från de övriga produkterna på hyllan.
Jag tycker BVD har lyckats bra, tydlighet är aldrig fel. Då jag gärna väljer ett vegetariskt alternativ så tycker jag att det är bra att den skiljer sig i utseende. IKEAs förpackningar har alltid haft en röd tråd av tydlighet och jag tycker mig se ett liknande tankesätt bakom detta koncept.



Ella Lauberts
De har kanske fått inspiration härifrån: http://www.dschwen.com/Type-Sandwiches
Väldigt likt!
Sofia
Oj! Jag det va ju nästintill identiskt. Tack för tipset!