Vinnare PIDA Sverige 2012

    #Innovation   #Koncept   #Kosmetika

Den 10 oktober korades det vinnande bidraget i årets Packaging Impact Design Award, som arrangerades av Korsnäs. Temat för årets PIDA var ”Anything But Square” och uppgiften var att skapa ett förpackningskoncept till en konsumentprodukt i parfym- eller dryckessegmentet. De designskolor som deltog i tävlingen var Nackademin, Broby Grafiska och Mittuniversitetet.

Studenterna från Nackademin tog hem förstapriset med deras svarta och stilfulla parfymförpackning Karbon. Enligt en av designstudenterna bakom det vinnande bidraget handlar deras idé om att bortse från färdiga könsroller och utgå från det gemensamma. Juryns var imponerad av helheten och tror att förpackningen kommer skapa uppmärksamhet samt locka till köp i butik. Samtliga vinnande bidrag finns även presenterade pida.korsnas.com.

Ett STORT Grattis till vinnarna!

Vinnare av Winner All Categories och People’s Choice – Karbon av Linda Cederfeldt, Rita Alton, Tove Alton, Anna Johansson, Nathalia Moggia och Martin Tallvid.

Förutom förstapriset delades det ut tre andra priser.

Vinnare av Best Level of Shelf Impact – Absolut Costume av Jenny Sjödin från Broby Grafiska.

Vinnare av Best Level of Innovation – RenEssens av Maria Gehlert, Caroline Kullman, Elin Yxner och Caroline Lexheden Wennerberg från Nackademin.

Vinnare av Best Level of User-friendliness – Absolut Triangle av Mats Olsson från Mittuniversitetet.

Dela

Din E-post kommer inte publiceras. Nödvändiga fält är markerade med *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.