”No milk. No soy. No badness” & ”It’s like milk, but made for humans”

    #Dryck   #Grafisk design   #Innovation   #Koncept   #Livsmedel   #Miljö

Jag kan inte annat än hålla med Oatlys marknadsföring ovan.

Det kan inte vara många som missat debatten om mjölk vs havredryck. Denna debatt grundar sig i att LRF-mjölk (svensk mjölks bransch- och lobbyorganisation) har stämt dryckesföretaget Oatly. De anser att påstående i rubriken ger ett intryck av att mjölkprodukter är ”dåliga och/eller farliga för människor”. Så det är minsann dålig stämning i kyldisken för tillfället.

Oatlys beskriver sin produkt som följande:
Ingen mjölk, ingen soja, inga nötter. Inget av det som inte är nödvändigt. Passar både veganer och icke-veganer.

Jag tycker att förpackningen är suverän och förmedlar tydligt Oatlys filosofi. Den ligger verkligen helt rätt i tiden och den levererar!

Designbyrån som arbetat fram detta är Forsman & Bodenfors.

oatly-1 oatly-2 oatly-3

Källa: Oatly

Dela

Din E-post kommer inte publiceras. Nödvändiga fält är markerade med *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.