Rapport 👉 Framtidens hållbaraste varumärken

    #Insikt   #Tips

Förra helgen skickade jag ut mitt nyhetsbrev Inbox. Om du missade det, kan du läsa det här.

Förra veckan lyssnade jag på den tredje upplagan av studien Framtidens hållbaraste varumärken via en live-sändning från Jung Relations och Ungdomsbarometern. Se kort sammanfattning nedan och ladda gärna ner hela rapporten via deras hemsida här.

Under seminariet lärde vi bland annat känna en ungdomsgeneration som befinner sig någonstans mellan hopp och förtvivlan, vilka branscher de förväntar sig ska ta störst hållbarhetsansvar och vilka varumärken de förknippar mest med hållbarhet.

• 87% av unga tycker det är viktigt att leva hållbart

• 79% anser att företag och varumärken har ansvar att agera betydligt mer hållbart än vad de gör idag

• 70% är besvikna på hur Sveriges politiker agerar i miljö- och klimatfrågan

Källa: hallbaravarumarken.se

🤓 Som du ser på bilden ovan ligger förpackningar och produkter som topp 3 vad som anses vara ett prioriterat hållbarhetsområde för unga (18-35 år). Detta visar att förpackningens roll är superviktig i företagens hållbarhetsarbete framåt.

Dela

Din E-post kommer inte publiceras. Nödvändiga fält är markerade med *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.